Markägaren

Nu har jag träffat markägaren för första gången. Han som äger allting runt den lilla ö av mark som är min.
Jag kunde haft otur. Han kunde ha varit sur för att jag ställde saker på hans tomt. Han kunde ha planterat skog på hela ängen. Eller ännu värre, byggt fler hus vid det fina läget vid sjön.
Men istället var han en väldigt snäll och vänlig och klok man. Han ser huset och marken som en bit kultur som man ska vårda. Hur många gör det? När vi kom dit igår höll han på att ta ner träd. Granar och björkar som kommit upp längs kanterna på ängen och alar som växer i sjökanten. Han vill hålla det fint, nu när någon använder stället igen. Fast han själv inte brukar marken. Och han berättade om torpets historia. Själv var han engagerad i teatern i Äskhults by. Han tyckte det var roligt med hembygd och historia.
Så skönt att han är på min sida! Det känns nästan som att vi gör detta ihop nu. Och helt fantastiskt fint blir det när han tar ner alla uppvuxna träd. Det blir luftigt och ljust och det gamla kulturlandskapet kommer fram igen. Och jag kommer få en helt otrolig sjöutsikt när han är klar!


Kommentarer
Postat av: Noras mamma

Åh vad lyxigt att få sjöutsikt! jag är så nyfiken på ditt lilla torp. När får vi komma o hälsa på?

2010-05-07 @ 10:11:30
Postat av: Lotten

Jag har redan sjöutsikt men den kommer att bli ännu finare : ) Jag det är verkligen fint faktiskt. Ni får komma och hälsa på när ni vill. Det kanske inte är så jättelångt att köra ifrån Ränneslöv? Isf kan ni ju komma och hälsa på någongång när ni är där?



Kram!

2010-05-07 @ 12:17:47
URL: http://litettorp.blogg.se/
Postat av: Viola

Ja, ritktigt underbar tur har du som råkat välja rätt markägare!!!!

2010-05-10 @ 10:39:56
URL: http://morfarshus.blogspot.com
Postat av: JOAKIM.

tänk att äga en egen ö :D vad lyxigt!

2010-05-10 @ 11:10:50
URL: http://joakimforsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0