Blomberoende

Nu har jag varit på Mölnlycke Gardencenter och knarkat blommor, min nya drog (den gamla var klänningar)! Er som bor i göteborgsområdet kan jag rekommendera att åka dit. Där fanns verkligen mycket att välja på. De hade hur många rossorter som helst och jag fick köpt en Alba Maxima som jag letat efter, en klassisk gammaldags vit buskros.
Och så hittade jag den mystiska Gotlandsblomman!
Rosenkrage hette den:



Och lite annat såklart... En vit löjtnantshjärta som ska hålla den rosa sällskap. Och fröer, lupiner (vildlupin, inte regnbågslupin) och förjätmigej. Gick ju inte att stå emot:



De här köpte jag inte men de var så vackra att de kom med på bild ändå:






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0