Husgeråd

Med torpet vid köpet följde alla bestick och husgeråd man kan tänkas behöva. En stor skokartong full! Så inte ens en konservöppnare behöver jag köpa. Faktum är att jag kommer ha mycket mer bestick på torpet än vad jag har hemma i stan.



Till och med en såsslev som ni ser! Och små fina skalknivar. Inget av detta har jag hemma. Och gummi-kapsyler i glada färger att sätta på läskflaskan! Var köper man sådana nuförtiden?
Finast av allt är ändå den här underbara vispen:



Oumbärlig när jag ska vispa grädden till tårtan eller smeten till sockerkakan.
Jag blir så glad när jag tänker på att jag faktiskt behöver den, har man ingen elektricitet är det ju en sån här man ska ha!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Såna där vispar köper man bara på loppisar eller på tradera nuförtiden. Vill också ha en!!!

2010-05-02 @ 12:29:58
URL: http://torpargumman.blogg.se/?tmp=03211011
Postat av: Mikaela

När får jag komma på fika i torpet? :) Härliga torpet! mkt fina minnen kommer fram från morföräldrarnas torp på Orust. :)

2010-05-03 @ 15:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0