Trädgårdspoesi

Jag köpte en bok på Willy´s av alla ställen. För 39 kr.
Rimfrost och trädgårdsdrömmar heter den.

Den är väldigt romantisk och sinnlig. Vacker. Igen vanlig trädgårdsbok utan något annat, fylld med poesi och livslust och skönhetsdyrkan är den.
Lite förvånad insåg jag att jag tyckte väldigt mycket om den.



Författaren har en väldigt befriande syn på det här med atts skapa en trädgård
Och skriver själv så här:

I min trädgårdspassion har jag ohämmat följt varje tanke och idé utan att lyssna på vad trädgårdstyranner tycker. I mitt trädgårdshjärta finns det inte plats för "den goda smaken". Jag låter mig gärna inspireras men jag glömmer inte att hålla mina egna drömmar vid liv. En trädgård ska vara ett med sin drömmares hjärta. Kanske som i en ljummen sommarkväll med schersmin och svällande liljeknoppar. Då är man så nära paradiset det går att komma i jordelivet, och längre än så kanske man inte ska sträva.

Den är också fylld med otroligt vackra fotografier









Jag blev väldigt förvånad när jag insåg att den var skriven av en man!

Kommentarer
Postat av: Catharina

Hej!

Jag älskar din blogg, det är så vackert med gamlahus och torp och det är så härligt att kika in här och kika på alla fina bilder :)

/Catharina

2010-03-23 @ 18:28:56
URL: http://dominic.doggyblogg.se/
Postat av: Lotten

Ååå, sånt blir jag glad av att höra : ) Ska ta och titta in på din blogg!

2010-03-23 @ 19:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0