På Gotland- igen

Vad märkligt.
Vad märkliga saker som händer.

Kommer ni ihåg huset på Gotland som jag skrev om för ett tag sedan? Sagohuset.
http://litettorp.blogg.se/2009/december/pa-gotland-i-somras.html

Det här:


Jag satt och tittade runt på Gård & Torp´s hemsida precis
och hittade det här:


Det visade sig vara en hel artikel om precis det här huset!
Och en riktigt spännande artikel också...
Huset är så vackert så det gör ont.
De kloka ägarna har valt att bevara den förfallna charmen på ett sätt som man inte ser så ofta.
Minns ni mitt inlägg om det där med att vårda ett hus utan att det förlorar sin själ,
utan att det förlorar den förfallna charmen som man först föll för?
Dessa människor har verkligen lyckats med det.
De har inte på ren rutin målat över och lagat gamla slitna ytor
utan har på ett känsligt sätt bevarat känslan av gammalt förfall.
Fantastiskt!

Här kan man verkligen prata om att lyssna på huset och att våga ta hand om det på sitt sätt!

Här är ett par bilder till från artikeln:





Ni hittar hela här:
http://www.gardochtorp.se/index.aspx?article=4294
LÄS DEN!

Jag köper hela numret, bara för att få drömma mig bort i bilderna...

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Otroligt vackert. Tänk om man var dom ägarna. Ska in och titta på artikeln nu direkt. :)

2010-03-13 @ 20:16:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0