Underlandet

I söndags kväll var jag på bio
och såg Alice i Underlandet
Den var härlig!
Underlandet och alla varelser där
gjorde mig lycklig

Jag älskar fantasivärldar
och det tokiga
det som förvånar

Jag älskar myckighet!!!

Och så fick jag en tanke
Varför nöjer vi oss med den vanliga tillrättalagda världen?
Varför finner vi oss i alla regler om hur saker ska va?

För det är väl inte bara jag som älskar när mönster bryts?
Det är väl inte bara jag som vill leva i en sagovärld?

Kanske jag borde skapa mitt eget Underland på torpet?
Det har faktiskt potential!
Nu har det fått flytta in på prov
visst passar det bra?!





Kommentarer
Postat av: Åsa

Din stuga passar ju jättefint i de där bilderna!

2010-03-09 @ 09:59:08
Postat av: Johanna

Åh vad fina bilderna blev med ditt torp i! håller med dig helt och fullt :) tycker om allt som är lite smågalet, fantasifullt, vridet och vackert!

2010-03-09 @ 10:29:50
Postat av: Mikaela

Flyttar gärna in vilken dag som helst! Smiter gärna in i fantasivärldarna... mkt bättre än den verkliga.

2010-03-13 @ 20:25:45
Postat av: Susana

Åh, Världens finaste! Så ska mitt hus se ut när jag blir stor :-)

2010-03-18 @ 22:37:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0