Trä och yxa


Jag ska strax krypa ner i sängen efter en heldag på byggnadsvårdskurs
Alldeles vimmelkantig av trötthet och fortfarande frusen
Men nöjd

Helt plötsligt känns allt mycket verkligare
timring och syllbyte känns som en baggis!
Iaf jämfört med innan

Och jag har insett
att bygga ett timmerhus är som att lägga ett stort pussel
det är pyssligt och knåpigt men egentligen inte svårt eller märkvärdigt
Utan ett hantverk som jag kan klara av
Det krävs inga krångliga verktyg eller svåranvända material
mest trä och en yxa

Och jag har också insett
att jag är en klenis utan en enda muskel i armen...

Här ser ni Gula huset
som jag numera kan säga att jag har varit med och renoverat:



Med café:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0