Mysteriet med murstocken

Jag fick se den här bilden igår, på Carl´s hemsida (se min länklista)
Och så slog det mig att det kanske såg ut så här på torpet från början
Innan kakelugnen



Jag har ingen riktigt bra bild men den här får duga:



Ni kan se att kakelugnen ligger på ett hörn och innanför finns den stora murstocken som är nästan två gånger två meter. Den lilla luckan till höger om kakelugnen, under spegeln kan man öppna och där bakom finns en stor bakugn (tror jag att det är).

Hur gammal kakelugnen är vet jag inte. Idéer? Men jag tror iallafall inte att den är från 1850, alltså ursprunglig i torpet. Vad hade de innan? och varför är murstocken så stor? Kanske är det så att bakom kakelugnen finns resterna av en gammal spis, kanske liknande den på den andra bilden.

Det måste ju gå att ta reda på. Oj, vad spännande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0