Timmer!

Jag måste ju berätta att jag beställt timmer! Riktigt nervös var jag innan, det kändes så stort. Jag brukar shoppa klänningar på stan, det är jag van vid. Inte timmer på ett sågverk mitt ute på landet. Så jag tog med Max och Jonas som stöd. Men de var snälla och allt gick bra. Jag får precis det jag önskade. Riktigt stolt och nöjd var jag efteråt. Klarar jag att köpa timmer så klarar jag det mesta i husväg känns det som. Igår morse ringde de och sa att det var färdigsågat och bara att komma och hämta.

Sågen ligger ute på landet drygt två mil från torpet. Jag valde det helt enkelt för att jag sett det när jag kört förbi. Lokalt ska det va!



(Bilden är lånad av Skogsstyrelsen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0