En hemlighet

De har så otroligt mycket spännande kurser på Nääs!
jag vill gå nästan varenda en.

Redan förra våren upptäckte jag Byggnadsvård Nääs och kollade upp deras kurser
men då hade jag ju inget hus och motivationen var inte lika stor
nu känns det helt fantastiskt att det finns ett ställe här i närheten där man kan få lära sig att
renovera med gamla metoder

Det svåra är bara att välja
ska jag gå:

-Fönsterrenovering
-Pappspänning & traditionellt måleri
-Putsa och mura med kalkbruk
-Renovera järnspisar och kaminer
-Renovera kakelugnar
 eller
-Snickeri för Skräckslagna
 ?????

All den här kunskapen kommer jag ju att behöva
och allt känns jätteroligt att få lära sig

Men om jag ska börja i rätt ände så är nog

Lyfta, rikta och renovera timmerstommar

kursen för mig

Jag har inte vågat berätta det här innan
jag vågar nästan inte säga det till mig själv
men här kommer det nu

jag kan sticka handen genom timmerväggen på torpets södersida!







Kommentarer
Postat av: marcus

var får man tag på nya?

2010-02-11 @ 16:30:13
Postat av: Lotten

Nya vaddå? Timmerväggar?

2010-02-11 @ 19:52:32
Postat av: marcus

ja, timmer.

2010-02-12 @ 17:49:55
Postat av: Lotten

Jag vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga, det boeror ju också på hur mycket jag kommer behöva. Det går ju att få tag på begagnat, återanvänt, eller såga upp nytt. Om jag vill vara riktigt hardcore så börjar jag med att välja ut några lämpliga träd i skogen, fäller och torkar osv...

Vad tror du?

2010-02-13 @ 12:25:14
Postat av: marcus

Jag tror att begagnat är vägen att gå. Det hade vart kul att fälla, barka av och torka själv, men gud vet hur lång tid det tar. Huset vi var påväg att köpa i hjärtum var helt byggt av begagnat timmer. Inte hört från din man på ett tag, allt väl med honom?

2010-02-14 @ 21:42:56
Postat av: Lotten

Jo då, han är välbehållen. Vi har precis sett Synecdoche New York.

Kram!

2010-02-15 @ 00:13:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0