Skånska antikviteter

På Österlen i somras besökte jag en antikaffär
och jag tog lite bilder bara för att föremålen och ljuset var så vackert
Det är inte så ofta man hittar så här gamla, välbebvarade möbler
i Göteborgstrakten vet jag inte en enda affär









Jag tror att skåne har en unik tradition
framförallt väldigt mycket fina textilier
Han ville ha tusentals kronor för textilierna på bilden här ovanför
så kanske jag gjorde ett fynd när jag köpte den här kudden på loppis
för en hundralapp


Kommentarer
Postat av: Frida

Dit vill jag åka! Var finns den?

2010-02-15 @ 19:15:15
Postat av: marcus

fina bilder som alltid! :)



Använder du något filter? Polariserande eller vad det heter?

2010-02-15 @ 21:33:18
Postat av: Lotten

Tack! Nej, inget filter. Fast det kanske jag borde? Har inte kommit dit än... Men jag tror att jag har bättrat på kontrasterna i de här bilderna i photoshop.



Frida, jag ska fråga farbror Jonas, han kanske kommer ihåg var anikaffären låg. Men det var dyrt, bara så du vet! : )

2010-02-15 @ 21:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0