Tapeter som konst

Jag glömmer lätt vilken skattkammare biblioteket är
men nu har jag varit där i flera omgångar den här veckan
och frossat i böcker om hus.
Till exempel Tapetboken
en stor och klumpig bok med mycket vackert innehåll.
Den är slut på förlaget och svår att köpa
men finns på varenda bibliotek i den här stan



Framförallt innehåller den många fina tapetbilder
många vackra som konstverk
Men också bilder på autentiskta miljöer
nästan det allra mest spännande







Det här är en miljö som jag tror är ganska samtida med torpet
även om detta inte är den fattigaste stugan
så kan man ändå få en bild av hur man inredde då



Det är lätt att tro, jag har själv gjort det, att inredning är ett modernt påfund
Men det är ju alldeles tvärt om
För inredde man med konst
utvecklingen har snarare gått bakåt

Kommentarer
Postat av: Färgtrappan

Hej, ja härliga tapeter i den boken. Jag gillar tapeter men målar oftast väggarna ändå. Men har du varit på Lim&Handtryck i Möndal? Mycket vackra tapeter kan jag lova, där finns också deras linoljeförstärkta limfärg som är så go och mjuk att måla med. Har använt den till några tak här hemma.



Ha en fortsatt härlig söndag och fin start på veckan som kommer :)

2010-02-14 @ 21:19:53
URL: http://fargtrappan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0