Byggnadsvårdsböcker igen!



Nu har jag köpt byggnadsvårdsböcker igen!
Det är det enda man kan göra så här års
läsa och drömma

Vara torpare och byggnadsvårdare i teorin.

Hela serien Byggnadsvård i praktiken är väldigt bra
Göran Gudmundsson är allra bäst när han är arg och lite bitsk och tycker att andra är idioter
och jag tycker det är härligt att han tar sån tydlig ställning för det gamla och mot det nya.

I Värmen i gamla hus är han bla arg på alla dåliga rådgivare som fick de flesta människor att
tilläggsisolera sina hus under energikrisen på 70-talet!

Jag gillar att han vågar ta ställning och gå emot strömmen.
Även om jag inte själv skulle vilja bli konfronterad av honom...

Den andra boken, Hantverket i gamla hus, har jag inte hunnit läsa än.
Är den bra berättar jag om den senare!

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: josefin

åh din blogg är helt fantastisk. vad underbart att ha ett alldeles eget torp att utforska. blir ju inte så lite avundsjuk. men mest inspirerad!!

stor kram från mig

2010-02-07 @ 18:06:35
URL: http://rockorosor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0