Tillbaka på ruta ett

Nu har jag varit i torpet och på plats funderat över hur det skulle bli om jag la in ett extra timmervarv. Och jag kom fram till att det inte skulle bli bra alls. Utifrån sett kanske det kan bli ok, även om proportionerna på huset skulle ändras. Men inifrån blir det riktigt tokigt, fönstrena skulle hamna allteles för högt upp! Ett extra timmervarv OVANFÖR fönstren skulle bli mycket bättre, som ni ser är det ju inget utrymme alls där just nu. Men det känns otroligt svårt att göra.





Så.... jag är tillbaka på ruta ett. Det verkar inte finnas någon riktigt bra lösning på det här med takhöjden.

Planen just nu är att ta ner innertaket så att bara bjälkarna är kvar. Så får det vara medan vi jobbar med timmerstommen. Då är murstocken frilagd och vi skjuter på beslutet lite. Kanske känns det sedan som att det räcker för takhöjden att inte ha brädtaket i rummet, eller kanske lyfter vi upp hela innertaket ett timmervarv eller så?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0