Lau

Eftersom Gotland är något alldeles speciellt, något alldeles extra,
lite vackrare än allt annat i det här landet, får det ett inlägg till nu.
Inlägget handlar om HUSET. Det gudomligt vackra kalkstenshuset från 1700-talet som kunde ha varit mitt. Lau. Så heter det, eller egentligen platsen där det ligger.
Hemma i Göteborg satt jag framför datorn och förälskade mig. Några veckor senare var jag på Gotland och upplevde huset i verkligheten. Två dagar tidigare hade det sålts. Annars hade jag nog aldrig gått därifrån, så stark var min upplevelse. Det var magiskt och de som nu äger det kan vara väldigt lyckliga.















Jag kom aldrig in i huset och tur är väl det, jag hade nog ockuperat det! Men det vackra utsidan var tillräcklig för att jag skulle vilja stanna för alltid. Trädgården var ett enda vildvuxet kaos där allt verkade blomma samtidigt. Hundkex, äppleträd, syrener, tulpaner och pioner skapade en sagolik djungel och gjorde en promenad genom trädgården till en underbar upptäcktsfärd. Det fanns så mycket vackert att uppleva att jag hade kunnat bara sitta på samma plats i timtal.
 


Kommentarer
Postat av: Therése

wow...vilka underbara bilder och vilket hus! Jag förstår verkligen att du förälskat dig i det:)



Hoppas allt går bra för dig i ditt eget torp!

Therése

2010-04-08 @ 09:32:36
URL: http://flyttatorp.blogspot.com
Postat av: Lotten

Ja det går bra, visst är det härligt att det börjar bli vår! Nu kommer allt sätta fart. Är det klart med bygglov och allt för ditt? Ska bli spännande att få se lite ritningar snart : )

2010-04-08 @ 18:59:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0