Pelargoner



Det är dags för pelargonernas vintervila nu. Jag har klippt ner mina och ställt dem i en sval källare. Två av dem är av gamla sorter, en med stora klarröda blommor och en Mårbacka-variant med fyllda ljusrosa blommor. Dem tog jag mängder av skott av för nu har jag ju ett helt torp att fylla.

Jag har svårt att beskriva exakt vad som skiljer de gamla sorterna från de moderna men visst har de lite vackrare färger och lite mer karaktär? Och det känns självklart att ha de gamla sorterna i mitt väldigt gamla hus.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Mina blommar fortfarande massor så det känns sorgligt att ta upp dem på vinden, men det är väl snart dags innan de fryser ihjäl. Fick också några Mårbacka av svärföräldrarna som de tänkt slänga, hoppas de överlever till nästa år. Annars kanske jag kan tigga ett skott av dig :-)

2009-11-12 @ 23:05:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0