Ljuskrona

En ljuskrona har jag insett att jag vill ha på torpet. I fina-rummet. Tänk vilket underbart ljus och vilken atmosfär den kommer skapa. Nästan som i en kyrka. Ni får tänka att där inte finns någon el och det behövs många stearinljus för att lysa upp ett helt rum. Jag har tänkt att det skulle vara fint med en kristallkrona som inte blivit elektrifierad. Som den här:




Det borde ju finnas tycker jag fast det verkar vara väldigt svårt att hitta en sådan. Jag frågade i en antikaffär och han pratade om fantasibelopp så som hundratusentals kronor för en sån krona. Men den kanske var för en från 1800-talet...

En annan lösning är att tillverka en själv, av kristaller, stål och ljushållare. Kan bli bra...

Men det finns ju enkla kronor utan kristaller också. Det kanske gör sig bättre i mitt gamla och enkla torp trots allt.

Den här är den finaste jag hittat efter att ha tittat runt lite. Visst är den söt?


Kommentarer
Postat av: marie

den är helt underbar. Jag har en järnkrona i mitt torp. Det var dom fattigas elegans. ps din blogg är jättefin. Och spännande. hur ska det gå? Hur ska du få det.. bilden på Olle.. så fin så fin.

2009-12-23 @ 11:25:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0